vrijdag 16 november 2012

Thee, alleen lekker of ook gezond?

Ik ben een echte thee liefhebber, het liefst een thee met kersen smaak. Ook andere smaken drink ik graag en over die soorten ga ik het vandaag eens hebben. Vooral met dit koude weer is het lekker om even een kop thee te drinken. In de keuken hebben wij een la waar veel pakjes thee liggen, toen ik vanochtend ging kijken wat voor thee ik eens bij m'n ontbijt zou drinken kreeg ik inspiratie voor dit artikel, want welke thee is waar goed voor?

Tumblr_m0n9wc61be1qmuw0wo1_500_large


Munt thee - Dit wel 1 van mijn favoriete thee smaken, ik heb wat research gedaan op internet en dit blijkt enorm goed te zijn voor darmen en maag. Als je griep hebt is dit ook een goede thee om te drinken, het heeft namelijk een slijmoplossende werking en hierdoor voel je je beter als je verkouden bent. Ook gaat het misselijkheid tegen. Heb je weinig eetlust maar wil je wel gewoon goed en voldoende eten? Dan is muntthee misschien ook wel een oplossing, het wekt namelijk de eetlust op. Ook als je reisziekte hebt kan je van te voren muntthee drinken, dit kan ervoor zorgen dat je er minder snel last van krijgt.

Venkel thee - Niet de lekkerste thee, wel erg gezond. Met een lepeltje honging erdoor is het ook nog wel te doen. Het is goed om hier 3 kopjes per dag van te drinken. Het werkt kalmerend en met de honing erdoor is het ook goed als je last hebt van hoest buien, die worden hierdoor minder. Tip: Drink de thee voor iedere maaltijd omdat je het 't beste 3 keer per dag kunt drinken is dit het makkelijkst, door de thee heb je ook eerder het gevoel dat je genoeg gegeten hebt.

Groene thee - Niet te missen in dit rijtje! Groene thee zit bomvol anti-oxidanten, dit zorgt ervoor dat het verouderen van het lichaam vertraagt. Ook is de thee goed voor het hart, lever en bloeddruk. Het is geen goede thee voor het slapen gaan want er zit cafeïne in, dit zorgt er wel voor dat je scherp wordt. Stel dat je op dieet bent is het ook goed om deze thee te drinken omdat het de spijsvertering beter laat werken, dit zorgt voor snellere vet verbranding!

Kruiden thee - Dit is dan wel weer een goede thee voor het slapen gaan, het brengt namelijk je zenuwen tot rust. Ook is dit een lekkere thee in de winter omdat je het je lichaam verwarmt. Deze thee moet je niet de hele dag door drinken daardoor kan het gebeuren dat je nieren onder druk komen te staan. Ik raad aan om deze thee maximaal 3 keer per dag te drinken, een uurtje na de maaltijd omdat deze thee dan ook je spijsvertering beter laat werken.

Ik heb geen idee of jullie deze artikelen ook interessant vinden, laat het me weten want dan kan ik daar voor de volgende keer rekening mee houden.

Hou jij van thee en welke smaak drink je dan het liefst?

1 opmerking:

  1. Venkel thee heb ik ook wel eens op. Vond het niet geweldig maar wel erg gezond,
    Ik drink veel thee als ik ziek ben.
    liefsxxx

    BeantwoordenVerwijderen