woensdag 14 november 2012

Running - Don't be afraid to give up the good to go for the great.

Ik ben het hardlopen weer aan het oppakken en ik heb vanochtend mijn eerste rondje weer gedaan. Om eerlijk te zijn was dat wel fijn, even lekker m'n hoofd leegmaken. Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen, gewoon puur voor de ontspanning, maar na een jaar liep ik eigenlijk nooit meer.. Daar moest verandering in komen! Het liefst loop ik 's ochtends heel vroeg, rond een uur of 6. Ik ben nou niet echt een ochtendmens maar voor een uurtje ontspanning voor ik de dag begin kom ik m'n bed wel uit. Dat was dan ook precies het gene wat vanochtend gebeurde, de wekker om kwart voor 6.  (..)


Ik had verwacht dat ik het moeilijk zou krijgen, ik slaap de afgelopen nachten niet zo best maar toch ging het redelijk. Na 3 kwartier was ik weer thuis dus voor zo'n eerste keer weer heb ik het aardig lang vol gehouden. Ik ben niet begonnen om af te vallen, ik wil gewoon een gezondere leefstijl. Als jullie hier trouwens meer over willen weten, bijvoorbeeld hardloop tips of persoonlijke updates laat het me weten! Nu het aardig koud is 's ochtends gaat het denk ik steeds moeilijker worden, ik háát kou. Vaak hoor je dat hardlopers onder het hardlopen nergens aan denken, gewoon maar blijven rennen tot ze er zijn of dat ze zich helemaal geweldig voelen na die tijd. Dat heb ik nog nooit gehad maar dat is ook geen wonder, ik denk dat je daar vaker moet voor gaan hardlopen en het moet je liggen. Mijn hoofd zit altijd helemaal vol onder het rennen, pas als ik weer thuis ben kom ik een beetje tot rust. Ook luister ik altijd muziek als ik aan het rennen ben, dit kan van alles zijn maar zonder muziek hou ik het nog geen 10 minuten vol. Goede hardloop schoenen zijn trouwens ook echt van belang! Anders loop je snel blessures op en dat wil je voorkomen. Het hoeven niet persé dure schoenen te zijn als je net begint, ook scapino heeft bijvoorbeeld hardloop schoenen. Wat ik wil is gewoon mezelf aanhouden dat ik minimaal 2 keer in de week ga hardlopen, gebeurd dat niet? Jammer dan. Ik wil mezelf niet dwingen te gaan hardlopen maar deze week heb ik toetsweek en het leek me wel prettig om eerst even te gaan hardlopen voordat ik de toetsen die ik vandaag had nog even over te kijken, ik kan me na een rondje hardlopen veel beter concentreren. Zondag maar weer een rondje, denk ik.

Running-is-quality-time-with-me_large
                                    bron: weheartit


Hopelijk vinden jullie dit ook leuke blogposts om te lezen, laat het me weten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten